Circulaire Weginfrastructuur – Nieuwsbrief nr 2

geplaatst in: Nieuws | 0

Vote for us

De gemeente Zevenaar is genomineerd voor de Koopwijsprijs 2018!
Van harte! Stem ook even en kom naar de prijsuitreiking op woensdag 3 oktober.
Het circulair fietspad Zevenaar is een van de vijf genomineerden voor de landelijke Koopwijsprijs 2018. De KoopWijsPrijs wordt dit jaar uitgereikt aan een inkoopproject dat vooruitstrevend is als het gaat om Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (MVI).

Dit project maakt deel uit van onze Hotspot Circulaire Weginfrastructuur. We zijn bijzonder trots op dit resultaat en het is ook een mooie opsteker voor de Provincie Gelderland!

We feliciteren alle partners die dit mogelijk hebben gemaakt van harte.

Het project met de meeste stemmen ontvangt de Koopwijsprijs 2018 op 3 oktober om 12.00 uur op het MVI-congres in Nijmegen. Klik even hieronder en stem nu op ons!
 Klik en stem voor Zevenaar!

Marktuitvraag Circulaire weginfra Medel.

Woensdag 3 oktober 2018.

Tijd: 14.00 – 17.00 uur.

Aanmelden is nu mogelijk.
Bedrijven met circulaire producten, diensten en ambitie, kom naar deze marktuitvraag op

Bedrijvenpark Medel, gelegen in de Gelderse gemeente Tiel en Neder Betuwe. Voor een nieuwe weg, een fietspad en een oververbinding zoeken we de meest circulaire producten en oplossingen. Te denken valt aan hergebruik van de oude materialen, inzet van bio-based bouwmateriaal en ecologische inpassing in de omgeving. Partijen met een circulaire bedrijfsvoering, of op weg daar naartoe, innovatieve producten of diensten en creatieve ideeën nodigen we van harte uit! Aanmelden kunt u via info@circulairbouwen.org (bedrijfsnaam, naam of namen, producten/diensten, contactgegevens)

Meet us in R’dam

De Hotspot Circulaire Weginfrastructuur is 2x aanwezig op de Innovation Expo 2018.
Op 4 oktober 2018, in Rotterdam.
Het event wordt georganiseerd door diverse ministeries en heeft als thema Global challenges, Dutch solutions. En Nederlandse oplossingen hebben we zeker:
NTP Infra, partner van de Hotspot Circulaire Weginfrastructuur, presenteert daar samen met Rijkswaterstaat oplossingen als grasfalt en grasbeton die ook in Zevenaar zijn toegepast.
Stichting Circulair Bouwen presenteert samen met de Dutch Cycling Embassy zowel oplossingen voor circulaire weg/fiets-infra als ook de weg om daartoe te komen via transitiemanagement en procesbegeleiding en de inzet van scans van Optimal Planet.
U kunt doorlopend genieten van een bruisende expovloer (deze sluit om 18.00 uur) met interessante en verrassende innovaties.

Aanmelden en meer informatie Innovation Expo 2018

Het project

Wij gaan in Oost-Nederland met mkb-bedrijven werken aan de concrete realisatie van circulaire weginfrastructuur. We willen zo komen tot haalbare circulaire proposities, een betere uitvraag en professioneel opdrachtgeverschap. Anders en beter met elkaar samenwerken en leren door alle keten-partijen staan hierbij centraal. We organiseren een serie actieve werksessies: sessies per thema (financiën, juridische aspecten, materialen, ict, etc.) en sessies gericht op alliantievorming. Het geleerde gaan we vervolgens toepassen in enkele concrete projecten. We werken toe naar een blauwdruk en opschaling. De voortgang en uitkomsten zullen we actief delen. De opgedane kennis en ervaringen worden geborgd in de Stichting Circulair Bouwen en de Stichting Agrodome.

U bent van harte welkom om mee te doen!

• mkb-bedrijven (aannemers en bouwers, sloopbedrijven, toeleveranciers van materialen, grondstoffenleveranciers, etc.)
  • overheden (inkopers, projectleiders)
  • NGO’s
  • beleidsmakers en bestuurders (openbare ruimte, gww en bouw, etc.)
  • platforms en brancheorganisaties
  • financiers en juristen
  • opdrachtgevers
  • kennisinstellingen

Kwakkenbergweg 168, 6571 GB Berg en Dal

Telefoon: 06 41 27 40 56 (Maarten Barckhof) en 06 48 15 95 26 (Ron van Wijk).

www.circulairbouwen.org

Stuur een bericht om de nieuwsbrief via de mail te ontvangen: info@circulairbouwen.org

logo Europese Unie - Op oost