Mooie herbestemming voor zieke bomen in project De Rova te Zwolle

geplaatst in: Nieuws | 1

Een circulaire invulling voor entreehal Rova

Rova te Zwolle is een publieke dienstverlener op de terreinen: grondstoffen, afval en openbare ruimte.

Rova heeft Studio Wederzijds gevraagd om een circulaire invulling te geven aan de entreehal van het hoofdkantoor in Zwolle.

Een nieuwe bestemming voor zieke essen logo wederzijds

De invulling door Studio Wederzijds is bijzonder omdat er op dit moment ook een project loopt om het hout van zieke essen bomen in Zwolle een nieuwe bestemming te geven.

In samenwerking met de social enterprise Binthout    is de uitvoering van het interieur tot stand gekomen.

Dit project is voorgedragen voor een Duurzaam Bouwen Award .

informatie over 'Nieuw leven voor zieke bomen'

Overzicht hal

Presentatie: circulair gebruik van grondstoffen

de hal in 'kikker' perspectief

Een paar weetjes

• bestaande balie omtimmerd met Zwols essenhout en front voorzien van gerecycled PET vilt.
  • overige interieurelementen gemaakt van massief Zwols essenhout (m.u.v. gefineerde FSC essen wand).
  • karpet is gemaakt van Econyl (gerecycled garen)
  • wandlampen en signing op de communicatiewand zijn gelaserd uit Zwols essenhout.
  • verlichting bestaat uit LED- spots en lijn verlichting.
  • hergebruikte stoelen gestoffeerd met restanten meubelstof door social enterprise Joustra stoelverzorgers

De ROVAlogo de ROVA

ROVA is gevestigd aan de rand van het industrieterrein De Hessenpoort te Zwolle. Het is de locatie voor enerzijds het hoofdkantoor en vestigingskantoor van de ROVA en anderzijds de complete vuilverwerking van gemeente Zwolle en Twenterand.

Over de Nederlandse Duurzaam Bouwen Awards

De Nederlandse Duurzaam Bouwen Awards is een initiatief van de stichting DBA, waarin abcnova, W/E adviseurs, FSC Nederland en Duurzaam Gebouwd hun krachten hebben gebundeld. De stichting heeft als doel verduurzaming van de gebouwde omgeving te stimuleren.

Studio Wederzijds

Caroline Molenaar en Hans van der Kraan zijn de drijvende krachten achter Studio Wederzijds .  Vanuit het gedachtengoed van Weder bedenken zij interieurconcepten die passen binnen een duurzame samenleving en een circulaire economie.

1. Hans van der Torren

Gaaf zeg!