Publicatie “Bouwen met Biobased materialen”

geplaatst in: Artikel, In de kijker | 0

Begeleidingscommissie SKH-Publicatie 18-02 “Bouwen met Biobased materialen”

PDF publicatie-bouwen-met-biobased-materialen-23-maart-2020

Waarom deze publicatie?

• Door vaker te bouwen in houtskeletbouw wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan het behalen van de Nederlandse klimaatdoelstellingen.
  • Door in de houtskeletbouw meer bio-based materialen toe te passen kan die positieve bijdrage nog aanmerkelijk versterkt worden.
  • Door de toepassing van bio-based materialen in houtskeletbouw onder het KOMO-certificaat HSB mogelijk te maken worden drempels voor die materiaaltoepassingen weggenomen.
  • Houtskeletbouwers kunnen zich gaan onderscheiden met “de door ons toegepaste houtskeletbouw is (in hoge mate) biobased”.

Initiatief van de Nederlandse Branchevereniging voor de Timmerindustrie

Deze publicatie is opgesteld op initiatief van de Sectie VHSB van de Nederlandse Branchevereniging voor de Timmerindustrie (NBvT).

logo SKH

Sissy Verspeek en Fred van der Burgh vertegenwoordigen Agrodome in deze commissie.
De begeleidingscommissie zal jaarlijks bijenkomen om de laatste ontwikkelingen omtrent bio-based bouwen up-to-date te houden. Het is een levend document.

Download de publicatie

U kunt de publicatie 18-02 “Bouwen met Biobased materialen” bekijken via onderstaande knop.

“Bouwen met Biobased materialen” (PDF)