Bonus subsidie voor biobased isolatiematerialen (ISDE)

geplaatst in: Nieuws | 0

Binnen de Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE) voor het isoleren van woningen is vanaf 1 januari 2024 een bonus beschikbaar. Deze biobased isolatiematerialen moeten aan een aantal extra criteria voldoen, bovenop de gebruikelijke ISDE isolatiesubsidie voorwaarden.

Vezelhennep, een veelbelovend gewas

geplaatst in: Nieuws | 0

Een flinke opschaling van biobased grondstoffen is nodig. Vezelhennep is een veelbelovend gewas. Voor iedereen die interesse heeft in de teelt van vezelhennep publiceert de Wageningen Universiteit en Research (WUR) het handboek vezelhennepteelt.

Emissieloos Bouwen

geplaatst in: In de kijker, Project | 0

De stikstofuitstoot in de bouw kan fors minder door woningen en gebouwen in de fabriek te bouwen. Het magazine NOx Emissieloos Bouwen is het resultaat van het project Emissieloos Bouwen.

Biobased & natuurinclusief renoveren van corporatiebezit

geplaatst in: Artikel | 0

Natuurinclusieve en biobased renovaties zijn haalbaar, betaalbaar en schaalbaar. Een rapportage door het College van Rijksadviseurs over een ontwerpend onderzoek met drie corporaties in Brabant (’thuis), Fryslan (Accolade) en Zuid-Holland (Waterweg Wonen).

IMPACCT, The sustainable timber trail

geplaatst in: In de kijker, Project | 0

De relatie tussen bosbouw en de bouwsector is complex. Een nieuw onderzoeksproject, geleid door de Alliance for Sustainable Building Products (ASBP), streeft naar verbetering van traceerbaarheid en transparantie in massieve houten toeleveringsketens met behulp van digitale technologie.

Inspiratieboek biobased en natuurinclusief bouwen

geplaatst in: In de kijker, Nieuws | 0

Wij bouwen biobased en circulair als het kan!  Onze leef-en woonomgeving, woningen en gebouwen willen we zoveel biobased en circulair ontwerpen, bouwen en bewonen. Daarom is het College van Rijksadviseurs het programma een nieuwe bouwcultuur gestart. Het Inspiratieboek biobased en natuurinclusief bouwen biedt een … Vervolgd

Vacature bestuurslid en penningmeester

geplaatst in: Bestuur | 0

Wij zoeken een bestuurslid en penningmeester bij Stichting Agrodome.
Help je mee om verder te bouwen aan onze toekomst, door een verandering in het gebruik van grondstoffen teweeg te brengen?