Realisatie kurkgevel in Súdwest Fryslân gestart

geplaatst in: Nieuws | 0

Woning isolatie met geëxpandeerde gevelkurk-platen Op 9 oktober net voor de dag van de duurzaamheid 2019 (DVDD19), zijn de GEVELKURK-producten geleverd op de projectlocatie te Warns. De particuliere opdrachtgever heeft ervoor gekozen de gehele woning in te pakken met de … Lees verder

naturenews

geplaatst in: Nieuws | 0

Aktuelle Umweltinformationen | Actuele milieu-informatie van Nature Plus Lees de nieuwsbrief op een nieuwe tabblad. naturenews_2019-3 (pdf) De artikelen zijn opgenomen in de originele talen Duits, Nederlands en Engels. In deze uitgave: “Future of Building” in Wenen 2 ASBP “Embodied … Lees verder

Nieuwsbrief 7 ‘Growing a Green Future’

geplaatst in: Nieuws | 0

We zitten in een prachtige nazomer met nog hoge temperaturen. De vakanties naderen zijn einde en iedereen verschijnt weer uitgerust aan de start.  Bij  ‘Growing a green future’ hebben we te maken met  groeiseizoenen dus het werk stopt niet ook … Lees verder

Terugblik op het Seminar: Circulair & Biobased bouwen

geplaatst in: Nieuws | 0

Bouwen met natuurlijke materialen en waardevolle grondstoffen hergebruiken Op 5 juni was het Seminar ‘Circulair & Biobased bouwen’ van Greenworks. Met onder andere presentaties van Sissy Verspeek, Agrodome over biobased bouwmaterialen. Bekijk een compilatie van dit seminar via twitter. Biobased … Lees verder

Nieuwsbrief 6 ‘Growing a GreenFuture’

geplaatst in: Nieuws | 0

Er gebeurt veel binnen het project Growing a green future. Er worden veel bijeenkomsten georganiseerd en intussen staan op vijf locaties de gewassen er mooi op. Natuurlijke pesticiden De vraag naar natuurlijke pesticiden wordt steeds groter. Niet enkel ter bescherming van … Lees verder

Filmpje over de circulaire bouweconomie

geplaatst in: Nieuws | 0

‘Circulair bouwen, samen maken we het verschil’ Gestructureerde aanpak om samen met overheden, opdrachtgevers en bedrijfsleven te komen tot circulaire pilots en projecten in de bouw en GWW, waarbij we streven naar hoogwaardig hergebruik en langdurig waardebehoud. Bekijk het filmpje … Lees verder