Publicatie “Bouwen met Biobased materialen”

geplaatst in: Artikel, In de kijker | 0

Begeleidingscommissie SKH-Publicatie 18-02 “Bouwen met Biobased materialen”  Waarom deze publicatie? Door vaker te bouwen in houtskeletbouw wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan het behalen van de Nederlandse klimaatdoelstellingen. Door in de houtskeletbouw meer bio-based materialen toe te passen kan die positieve … Lees verder

Samen werken aan circulaire fietsinfrastructuur

geplaatst in: In de kijker, Nieuws | 0

Brochure ‘Samen werken in de fietsinfrastructuur’ Het verslag van 2 jaar Hotspot Circulaire Weginfrastructuur. Met uitkomsten, aanbevelingen en onze plannen om verder te werken aan opschaling. De brochure over onze ervaringen om te komen tot circulaire fietsinfrastructuur kunt u hier downloaden. Wilt u op de … Lees verder

Houtbouwers met Cross Laminated Timber op TV

geplaatst in: Nieuws, Video | 0

Zondag 20 oktober stond het onderwerp ‘hout’ centraal in een VPRO-aflevering van Tegenlicht. Op NPO 2 worden de voor en tegens van houtbouw belicht. De insteek: met onze huidige manier van bouwen, voornamelijk beton, overschrijden we alle milieunormen. Is hout … Lees verder

Realisatie kurkgevel in Súdwest Fryslân gestart

geplaatst in: Nieuws | 0

Woning isolatie met geëxpandeerde gevelkurk-platen Op 9 oktober net voor de dag van de duurzaamheid 2019 (DVDD19), zijn de GEVELKURK-producten geleverd op de projectlocatie te Warns. De particuliere opdrachtgever heeft ervoor gekozen de gehele woning in te pakken met de … Lees verder