Dagvoorzitter Ineke Lemmen presenteert het Seminar bij Triodos

Stichting Agrodome deelt beschikbare informatie en geeft trainingen, lezingen en exposities om het gebruik van ecologische bouwmaterialen te bevorderen. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Kijk op Informatie delen  voor diverse boeken, brochures en websites over biobased en circulair bouwen.

Trainingen, lezingen en exposities over bio-based en circulair bouwen

De afgelopen jaren hebben wij veel kennis opgedaan over bio-based, circulair bouwen. Wij vertellen u graag het verhaal achter bio-based, circulair bouwen en bouwen met natuurlijke materialen. Waarbij ook het duurzaam hergebruik van materialen aandacht krijgt.

De bouwsector krijgt steeds meer te maken met milieuproblemen. De juiste kennis levert een bijdrage aan effectieve en blijvende oplossingen.

Mooie oplossingen voor de toekomst

We leggen graag aan u uit waarom het belangrijk is om duurzame en ecologische materialen te gebruiken in de bouw. En we laten zien hoe u materialen kunt hergebruiken. Al onze workshops, lezingen en exposities dragen bij aan oplossingen voor onze gezondheid en een beter leefmilieu.

Trainingen

lineare economie veel afval - recycling met minder nieuwe grondstoffen - circulair

Trainingen bio-based en circulair bouwen geven wij bijvoorbeeld aan architecten, bouwondernemingen, woningbouwverenigingen, opleidingen en (toekomstige) huiseigenaren, die willen werken met natuurlijke of hergroeibare grondstoffen die in de bouw gebruikt kunnen worden.

Andere principes van duurzaam bouwen, zoals het benutten van zonlicht en het gebruik van energiezuinige installaties komen eventueel ook aan bod.

Lezingen

Lezing over bio-based en circulair bouwen van Sissy Verspeek

De lezingen hebben het doel om de productie, verspreiding en het gebruik van bio-based, circulaire materialen en  andere innovatieve duurzame materialen in de bouw te bevorderen. Afhankelijk van uw vraag stellen wij een programma samen maar we kunnen ook een algemeen verhaal vertellen voor een kennismaking met bijvoorbeeld:

• bio-based bouwen en bouwen met natuurlijke bouwmaterialen
  • bouwen met hennep en stro
  • houtskeletbouw en isolatiematerialen
  • circulair bouwen

Exposities

screenshot van de kennisbank biobased en circulair bouwen

Op de Kennisbank biobased bouwen   is een online expositie ingericht met bio-based en circulaire bouwproducten. Ook ecologische bouwprojecten en bouwmarkten worden toegevoegd. Innovatieve materialen en projecten in de infrastructuur kregen ook een plek op deze Kennisbank. Heeft u interesse in deelname in deze expositie voor uw bedrijf? Neem dan contact op met via het formulier op de Kennisbank of met Stichting Agrodome.

Bij ICDuBo in Rotterdam  is een permanente tentoonstelling van bio-based, circulaire en ecologische bouwmaterialen.