World Design Embassies (WDE) en Circular & Biobased Building

geplaatst in: Nieuws, Project | 0

Embassy of Circular & Biobased Building

logo World Design Embassies

In het programma Wold Design Embassies werken allianties van partners samen met ontwerpers aan maatschappelijke vraagstukken. In vervolg op de Dutch Design Week (DDW) van 2019 ontwikkelt Wold Design Embassies dit jaar 6 ambassades: Health, Safety, Mobility, Water, Sustainable Design en Circular & Biobased Building.

Agrodome is deelnemer aan de Embassy of Circular & Biobased Building

De ambassades worden gevormd door een alliantie van partners, die de scope/visie uitdragen van de embassy.

Exploded View

The Exploded View vormt de kern van de Embassy of Circular & Biobased Building. En laat nieuwe techniek en esthetiek tot leven komen. The Exploded View is:

• een iconisch en modulair paviljoen dat de laatste stand van zaken in circulair en biobased materialen en verhalen (visies en toepassingen) zichtbaar en voelbaar maakt;
  • een open source onderzoek naar de stromen, kwaliteiten en toepasbaarheid van de in het paviljoen gepresenteerde materialen.In oktober 2020 starten we met de eerste stap: Een installatie waaronder een maquette van 1 op 4 en een infowand met de blueprint van de maquette waarin we het open source onderzoek verbeelden en vertellen.
Exploded view maquettes

Een eerste uitwerking van the Exploded View zal te zien en bezoeken zijn tijdens de Dutch Design week 2020.
17-25 oktober 2020 in Eindhoven als de COVID-19 maatregelen dit toelaten.

Website Dutch Design Week   www.ddw.nl

Website World Design Embassies worlddesignembassies.com

Materiaalpartnerships 2020

Het partnerschap in de Embassy of Circular & Biobased Building biedt organisaties de mogelijkheid om, samen met andere partners, nieuwe visies en toekomstperspectieven op een specifiek thema te ontwikkelen en nieuwe netwerken te ontwikkelen met andere partijen en het ontwerpveld.

Designers en producenten van materialen kunnen op 2 manieren partner worden van deze embassy.

Bekijk de PDF voor meer informatie: Partnership-The-Exploded-View-World-Design-Embassies (WDE)

Partners Embassy

Op dit moment hebben de volgende partijen zich als partner aangesloten bij de Embassy.

Strategische partners:

Provincie Noord Brabant, ODS Kloeckner, BPD bouwfonds property development, Moodumo (JanSnel, Theo Pauw Groep, van den Pol)

De kennispartners:

Primum BV, ECO+BOUW, biobasedbouwen.nl, Stichting Agrodome / Kenniscentrum, Bio-based Circulair Bouwen, Center of Expertise Biobased Economy, Avans Hogeschool, Greenport West Holland, SuperUse Studio’s, Atelier Rijksbouwmeester, CLICKNL, Design United / 4 TU

Programma partners:

Buro Kade, CIRCO, BNA Network Circulair Bouwen, Blue City